Mechanika

Naprawy Bieżące
Świadczymy usługi pełnej diagnostyki komputerowej wszystkich marek na profesjonalnym oprogramowaniu i jego interfejsie. Dzięki niemu możemy dokładnie zdiagnozować usterkę i skasować błąd pokazywany przez system samochodu. Urządzenie pozwoli także sprawdzić działanie:

- systemów ABS, ESP, ASR
- AIR BAG, SRS
- układ zapłonowy
- inspekcję okresową
- silnika i elementów z nim związanych
- immobiliserów

Zapraszamy
(diagnostykę komputerową wykonujemy od ręki)

Każdy kierowca nie jeden raz spotkał się z sytuacją, kiedy na desce rozdzielczej pojawiła się kontrolka. Ma ona na celu poinformowanie nas np. o wymianie oleju lub o przepalonej żarówce. Niekiedy jednak pokazuje się nam błąd w postaci np. „check engine”, wtedy nie wiemy co zrobić aby kontrolka zgasła i co jest przyczyną pojawienia się jej. W tym przypadku potrzebne jest podłączenie komputera przez mechanika. Diagnostyka komputerowa pojazdu umożliwia zlokalizowanie większości usterek, co pozwala na znacznie szybszy odczyt błędu i usunięcie go.

W jaki sposób to działa?
Sprzęt diagnostyczny porównuje wartości parametrów, jakie występują w pojeździe, z tymi jakie określił producent. Komputery pokładowe aut mają wiele układów diagnostycznych połączonych w jedną całość (system). Jeśli któreś z parametrów jakiegoś podzespołu, odbiegają od normy, komputer pokładowy wyświetli to jako błąd.

Kiedy należy się udać na diagnostykę samochodową?
Tak jak wcześniej było wspominane, w przypadku zapalenia się kontrolki ostrzegawczej lub kiedy nasz pojazd jest znacznie słabszy oraz gdy mamy np. większe spalanie paliwa. Szybsze zdiagnozowanie problemu i usuniecie go, uchroni nas przed dużymi kosztami napraw lub wystąpienia nagłej awarii.
Samochody którymi podróżujemy na co dzień mają za zadanie przewieść nas: bezpiecznie, wygodnie i komfortowo. Podczas eksploatacji części zawieszenie ulegają zużyciu, przez co niekiedy słyszymy niepożądane dźwięki a także nienaturalne przechylenia jednego z kół. Zużyte części zawieszenia zwiększają ryzyko niebezpieczeństwa na drodze, a także większe zużycie innych elementów np. kół. Dlatego ważne jest, aby utrzymać zawieszenie samochodu w dobrej kondycji przez cały czas użytkowania pojazdu.

Jak to wygląda u nas?
- dokładnie sprawdzamy zawieszenie, w przypadku niepewności, wykonujemy jazdę próbną po wyboistej drodze, w celu weryfikacji i wykluczenia wszystkich możliwych usterek.
- wyceniamy usługę, podając koszta naprawy i części ( zalecamy części średniej półki)
- jeśli otrzymamy zgodę Klienta przystępujemy do naprawy. Wykonujemy pracę rzetelnie i z pełną odpowiedzialnością
- po założeniu kół, kierownik warsztatu ponownie jedzie na jazdę próbną, aby mieć pewność, że samochód wydany Klientowi będzie w pełni gotowy do jazdy

W skład naprawy układu zawieszenia wchodzi między innymi wymiana:
- sprężyn
- wahacza
- tulei gumowo – metalowych wahaczy
- łożysk piast kół
- sworznia wahacza
- końcówki drążka kierowniczego
- drążka kierowniczego
- przekładni kierowniczej
- łożyska kolumny McPhersona
- łączników drążka stabilizatora
-wymiana tarcz i klocków
-regeneracja zacisków hamulcowych
-toczenie tarcz i bębnów
-wymiana przewodów hamulcowych
Układ wydechowy nie jest zbytnio skomplikowany. Składa się kilku elementów: Sonda lambda, kolektor wydechowy, katalizator, rury łączące tłumiki dźwięku, a w większości nowych samochodów także filtr cząstek stałych.

Zajmujemy się:
- zdiagnozowaniem układu wydechowego
- doborem odpowiedniego tłumika oraz złącza elastycznego
- montażem tłumika
- spawaniem

Oferujemy Państwu pełną ofertę:
- tłumiki
- tłumiki sportowe
- rury wydechowe
- strumienice
- katalizatory
- złącza elastyczne
- uszczelki
- wieszaki gumowe

Jeśli mają Państwo potrzebę pospawania jakiegoś elementu poza układem wydechowym np.: uchwyt od wózka dziecięcego albo kosiarki to zapraszamy do odwiedzenia naszego serwisu. Pomożemy ;) Niby układ wydechowy jest prosty i w budowie i w naprawie to jednak należy regularnie go sprawdzać, ponieważ niesprawny układ może powodować złą pracę silnika np. poprzez dławienie się silnika spowodowany powrotem spalin do komory spalania lub spadek mocy wywołany źle działającą sondą lambda. Najszybciej zużywanym elementem jest tłumik końcowy a następnie łącznik elastyczny, przy czym tłumik wisi na mocowaniach gumowych które z czasem mogą pęknąć co może skutkować oberwaniem się tłumika podczas jazdy. Najlepiej stosować zasadę: „im dłużej jeździmy danym samochodzie, tym częściej powinniśmy kontrolować układ wydechowy”.

Naprawy zaawansowane
Dokonujemy głównych, średnich lub małych remontów silnika w samochodach osobowych jak i dostawczych. W tym najczęściej silników czterocylindrowych lub jednostki typu bokser (Porsche lub Subaru), a także silniki V6; V8; V10 a nawet silniki typu V12. „My się pracy nie boimy”. Znamy doskonale działanie silnika oraz jego podzespołów. Do tego typu prac, przeznaczeni są specjalni pracownicy. Osoby zajmujące się naprawą posiadają doświadczenie ponad 25 – letnie.

W skład prac wchodzą m.in.:
- dokładna diagnoza awarii
- wymiana poszczególnych elementów silnika np.: komplet uszczelek i śrub, tłoki, pierścienie tłokowe, panewki główne, panewki korbowodowe, układ rozrządu,
- regeneracja głowicy np.: komplet uszczelek, zawory, prowadnice, popychacze hydrauliczne,
- szlifowanie bloku
- szlifowanie wału
- regeneracja korbowodów
- wymontowanie i zamontowanie oraz uzbrojenie silnika

Jeśli zdarzy Ci się awaria lub samochód utraci swoją prawidłową wydajność skontaktuj się z nami. Zaproponujemy Państwu możliwy termin realizacji oraz wstępny koszt naprawy.

Silnik jako serce każdego samochodu, nikomu nie trzeba przedstawiać. Jest to najważniejszy podzespół samochodu, aby nasz pojazd mógł się poruszać. Jednak gdy dochodzi do awarii i potwierdzenia przez mechanika że należy zrobić remont silnika, wolelibyśmy aby ten dzień w ogóle się nie zaczął.

Mamy wtedy do dyspozycji dwa rozwiązania albo kupno używanego silnika albo remont zepsutej jednostki napędowej. Z początków istnienia naszej firmy remonty silników robiło się bardzo często, ponieważ na rynku nie było używanych silników, więc dokonywano napraw nie tylko ze względu na brak dostępności, ale również prostocie budowy tych jednostek. Dzisiejszy rynek oraz konstrukcje silników są zupełnie inne niż 40 lat temu. Można więc wybrać często tańszą wersję, czyli używany silnik, jednak przy tym wyborze występuje także ryzyko.

Jakie?
- nie mamy pewności ile dokładnie sprzedawany nam silnik „zrobił” kilometrów
- nie wiemy czy poprzedni właściciel jeździł spokojnie czy raczej sportowo na zimnym oleju
- jeżeli silnik pochodzi z samochodu który „dachował” to olej znajdujący się w jednostce napędowej przemieścił się i odpłynął z jego newralgicznych obszarów, przez co dłuższa praca w takich warunkach może wyraźnie ograniczyć jego żywotność
- jeżeli samochód uczestniczy wypadku następują ogromne przeciążenia, które mają negatywny wpływ na prawidłowe działanie rożnych podzespołów silnika takich jak chociażby turbosprężarka. W trakcie zderzenia, pracujący silnik może zassać powietrze wraz z różnymi ciałami stałymi w wyniku pęknięcia filtra powietrza lub kolektora dolotowego
- nie zawsze sprzedający mówi prawdę, jeśli chodzi o dopasowanie jego produktu do naszego pojazdu. Często sprzedają starszą wersję silnika bądź słabszą która podczas wkładania lub uzbrajania silnika różni się punktami mocowania lub kiedy nie współpracuje z innymi elementami takimi jak skrzynia biegów (inne koło zamachowe) lub z układem chłodzenia. Koszt odesłania silnika mieści się w granicach od 150-250 zł oraz oczywiście wydłużenie czasu naprawy naszego auta. Oczywiście wyżej wymienione wady kupowania używanego silnika nie zawsze występują, można trafić na dobrą jednostkę, która będzie nam służyła przez wiele tysięcy kilometrów. Nasz serwis zaleca jednak przeprowadzenie remontu silnika, oczywiście jeśli nie przekracza to wartości samochodu, a użytkownik pojazdu chce korzystać ze swojego samochodu przez następne kilka lat.

Zalety remontu silnika:
- GWARANCJA SPRAWNOŚCI
- po remoncie, kluczowe elementy mogą służyć przez następne kilkaset tysięcy kilometrów
- brak ryzyka
Wymiana układu rozrządu jest jedną z najważniejszych prac związanych z naprawą naszego samochodu. Wyróżniamy cztery rodzaje rozrządu: zaworowy, tulejowy, tłokowy oraz sterowany przepustnicą obrotową. Rozrząd posiada także dwa typy w których napęd wału korbowego do układu rozrządu zapewnia gumowy pasek zębaty albo łańcuch. Niezależnie jednak jaki rodzaj lub typ rozrządu mamy w swoim samochodzie należy go regularnie wymieniać. Odpowiada on za koordynację naprzemienną ruchu tłoków i zaworów, a także sprawia że mieszanka paliwowa we właściwym momencie trafia do cylindra a spaliny się z niego wydobywają.

Dlaczego wymiana rozrządu jest taka ważna?
Tak jak to wynika z zasady: „lepiej zapobiegać niż leczyć”. W momencie pęknięcia paska lub zniszczenia się jego zębów (tyczy się to również łańcucha), dochodzi do uderzenia tłoka w otwarty zawór. Powoduje to pęknięcie tłoków i wygięcie się zaworów. Skutek jest fatalny, ponieważ w takim wypadku należy remontować silnik (pomimo że wcześniej działał bez zarzutów), a to z kolei prowadzi do dużych kosztów.

Kiedy zdecydować się na wymianę rozrządu?
Nie ma tutaj niestety jednoznacznej odpowiedzi, aczkolwiek jest kilka wskazówek którymi należy się sugerować:

- zależy od zaleceń producenta samochodu np.: Fiat zaleca wymianę po 70 tys. km przebiegu, natomiast Audi czy Ford podaje górną/maksymalną granicę wymiany do 150 tys. km.
- zależy od warunków w jakich użytkujemy nasz samochód, zazwyczaj mieści się to w granicach od 60 tys. - 120 tys. Możliwe jest także, że wymiana nastąpi szybciej niż minimalna wartość, dlatego ważne jest, aby diagnozować pojazd i nasza własna obserwacja.
- po upływie 5 lat, bo nawet jeśli samochodem nie zrobimy wystarczającej ilości kilometrów to guma (pasek), pracująca w zmiennej temperaturze w wyniku działania siły tarcia starzeje się, a jej konstrukcja osłabia się.
- gdy zdecydujemy się na zakup używanego samochodu. Nie mamy nigdy 100% pewności jaka jest historia danego samochodu.

Aby zaoszczędzić Państwu niepotrzebny stres związany z wymianą rozrządu, służymy wszelką pomocą. Posiadamy programy, które pokażą co ile zaleca się wymianę w konkretnym samochodzie.
Zdiagnozujemy czy pasek lub inne elementy działają prawidłowo oraz podamy orientacyjny przebieg jaki można pokonać na obecnym rozrządzie.
Natomiast jeśli usłyszą Państwo niepokojący hałas, proszę nie ignorować tego, to może być uszkodzona pompa wody, która zerwie pasek lub w przypadku łańcucha, wyeksploatowanie go.

Rozrząd to tylko pasek?
Rozrząd składa się z paska elastycznego (rzadziej z łańcucha), kilku rolek, czasami kilku śrub mocujących, a także z pompy wody. Diamentowa zasada brzmi: „nowy rozrząd, nowa pompa. Oszczędzanie na tym elemencie jest niewłaściwe, ponieważ koszt remontu silnika jest znacznie wyższy niż kupno nowej pompy wody. Sprzedajemy i montujemy produkty najwyższej jakości, ponieważ w tym kontekście jest to bardzo ważne, gdyż kiepski zamiennik częściej doprowadza do zniszczenia silnika.
Sprzęgło jest układem umożliwiającym połączenie lub rozłączenie napędu między silnikiem a skrzynią biegów. Służy za płynną zmianę biegów jak również za płynne ruszanie samochodem w trakcie jazdy. Jest elementem podlegającym naturalnemu zużyciu się podczas eksploatacji. Okładziny cierne gdy osiągają minimalną wartość, powodują że samochód zaczyna mieć problemy z podjazdem pod niewielką górkę lub trudności ze zmianą biegów. Przy takich lub podobnych objawach zapraszamy do skonsultowania się z nami w celu zdiagnozowania przyczyny wystąpienia problemu.

W zakres świadczonych usług wchodzi:
- wymiana docisku sprzęgła
- wymiana koła dwumasowego
- wymiana wysprzęglika
- wymiana tarczy sprzęgła
- wymiana łożyska sprzęgła
- wymiana pompki sprzęgła
- regeneracja tarczy sprzęgła
- wymiana uszczelniaczy


Skontaktuj się z nami w celu ustalenia dogodnego terminu wymiany

Jakie czynniki wpływają na większe zużycie się sprzęgła? Sprzęgła jak wiele urządzeń nie lubią zbyt ciężkiej pracy, a mianowicie gdy kierowcy eksploatują samochody w terenie; ostre gwałtowne starty, ciągniecie dużych przyczep. Jednak typowym błędem jest jazda na tak zwanym półsprzęgle, trzymanie pedału sprzęgła w czasie jazdy jak również ruszanie na zbyt wysokim biegu. Postarajmy się zmienić nasze dotychczasowe nawyki, które pozwolą na dłuższą pracę naszych sprzęgieł i wystarczą nam nawet do 150 tysięcy kilometrów.

Kontakt

Zostaw swoje dane, skontakujemy się z Tobą.

Biuro – (58) 554-55-01


Kierownik serwisu, właściciel: Andrzej Reich
501-152-361
Z-ca kierownika: Grażyna Reich
osoba zajmująca się sprzedażą części oraz rachunkowością
516-042-788
Andrzej Maciej Reich
osoba zajmująca się obsługą flot oraz firm posiadających minimum 3 samochody 519-176-026 ; andreich@wp.pl
Gdańsk Osowa 80-299, ul. Barniewicka 48c
godziny otwarcia:
Pon-Pt 8:15 - 18:00
Sobota: 8:15 - 17:00
adres email: auto-reich@wp.pl