Serwis Opon

-Sprzedaż opon nowych,
(przy zakupie opon w naszym serwisie, wymiana GRATIS)

Serwis opon:
-montaż opon w samochodach osobowych i dostawczych do 24 cali
-montaż opon z czujnikami TPMS oraz ich programowanie
-montaż kół z oponami o bardzo niskim profilu
-montaż opon typu RunFlat (atrakcyjna cena 130zł)
-wyważanie kół (dokładność do 1g!!!)
-naprawa opon (łatki, łatki boczne, kołki)

-przechowalnia opon. Przechowujemy wszystkie nasze opony w zaciemnionym miejscu, gdzie brak wilgoci a średnia temperatura to 12-15°C. Nie wierzysz? Sprawdź naszą przechowalnie!

Posiadasz trzy samochody lub więcej?
Zapytaj o zniżkę, postaramy się złożyć Tobie najlepszą ofertę.

TEL: 519-176-026

WYMIANA OPON O 21:00?
Chcąc jak najbardziej dogodzić naszym Klientom, podczas sezonu letniego lub zimowego możemy wymienić opony nawet o 21. Wiemy że często wulkanizacje są pełne z rana a część osób pracuje aż do późnego wieczoru, dlatego też wychodzimy o krok naprzód i dajemy taką możliwość. Aby umówić się na wieczorną godzinę prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny.

Opona:
Pojazdy silnikowe poruszają się dzięki energii dostarczonej poprzez paliwo lub prąd. Energia ta powoduje obroty koła, a tym samym ruch do przodu lub do tyłu. Brzmi banalnie, ale podczas poruszania się po drodze, jedynym elementem który tworzy kontakt z nawierzchnią jest właśnie opona, która ulega podczas przyśpieszania, hamowania lub skręcania różnym deformacjom. Wybór odpowiedniej opony daje nam przede wszystkim BEZPIECZEŃSTWO jak również komfort jazdy.
Ale czy tylko tyle?
Nieeee, z pewnością nie. Służy także do obniżenia kosztów i poszanowania środowiska. Rynek jest przepełniony różnymi markami opon. Na pierwszy rzut oka różnią się one ceną, która jest nie tylko spowodowana renomą firmy, ale przede wszystkim „składem mieszanki gumowej.

Właśnie od tego parametru zależy:
- długość hamowania, przyśpieszenie
- maksymalna prędkość jazdy
- zachowanie ogumienia na zakrętach
- wytrzymałość
- odporność na temperaturę
- obniżenie kosztów zużycia paliwa spowodowanych mniejszym oporem toczenia.

Opony charakteryzują się różnymi własnościami lepkosprężystymi, które w trakcie odkształcenia powodują rozpraszanie energii w postaci ciepła. Lepkosprężystość niby jest tylko źródłem przyczepności opony, natomiast rozpraszanie energii jest również źródłem oporu toczenia. Znaczenie ma także kształt opony między innymi podczas występowania zjawiska aquaplaningu.
Dlatego zachęcamy, aby następny wybór opon, był przemyślany pod różnymi kwestiami, a nie tylko sugerowany ceną. Oczywiście wybieramy opony takie na ile nam portfel pozwala, ale jako Serwis zalecamy Państwu kupowanie ogumienia lepszej klasy, ponieważ tak jak pisaliśmy wcześniej jest to jedyna część samochodu, która ma kontakt z nawierzchnią drogi.
W razie wątpliwości jesteśmy do Państwa dyspozycji.

Kiedy powinniśmy się zdecydować na wymianę ogumienia?



Wymiana opon letnich na zimowe i odwrotnie dokonuje się w zależności od warunków atmosferycznych. Jako granicę stosowania obu rodzajów opon przyjmuje się średnią dobową temperaturę +7°C, co w strefie klimatycznej Polski odpowiada najczęściej przełomowi października i listopada oraz marca i kwietnia.

PODCZAS wymiany:
Wymieniając ogumienie w naszym serwisie, oprócz oceny opon, szczegółowo sprawdzamy stan techniczny obręczy oraz tarcz kół. Pęknięcia lub znaczne deformacje powodują konieczność ich wymiany. Niewielkie odkształcenia stalowych obręczy prostujemy na zimno metodami blacharskimi. Natomiast obręcze kół ze stopów aluminium prostujemy się maszynowo. Z uwagi na to, że każda deformacja aluminiowego odlewu narusza jego strukturę, naprawy tego typu są bardzo ograniczone. Skorodowane stalowe obręcze wymagają oczyszczenia (np. piaskowania), pokrycia warstwą antykorozyjną oraz lakierem. Jeśli wymiana ogumienia wymaga demontażu opon, przed założeniem kół do pojazdu należy je wyrównoważyć.

Ciśnienie w oponach?
1) Bezpieczeństwo Może już za dużo piszemy o tym bezpieczeństwie, ale każdy z nas wie jakie to ważne. Według badań jednej z firm oponiarskich w 2009 roku, aż 6% śmiertelnych wypadków na drogach spowodowanych jest rozerwaniem, przebiciem lub nieprawidłowym ciśnieniem powietrza w oponie. Żywotność opony zmniejsza się nawet o 40%!!! Prawidłowy poziom ciśnienia zalecany przez producenta bezpośrednio wpływa na przyczepność auta i związaną z tym drogę hamowania, a także na komfort jazdy. Zbyt mocno napompowane lub niedopompowane opony mogą mieć znaczący wpływ na ogólne zachowaniu się pojazdu oraz długość drogi hamowania.
2) Oszczędność Nieprawidłowe ciśnienie powietrza może zwiększać zużycie paliwa średnio o 0,3 do 1 litra na 100 km. Samochód jadący na oponach ze zbyt niskim ciśnieniem nie tylko spala więcej paliwa ale i żywotność takich opon znacznie się skraca. 3) Ekologia Zbyt niskie ciśnienie w oponach samochodowych to ogromne obciążenie dla środowiska. Niskie ciśnienie powoduje wzrost oporów toczenia, wrasta zużycie paliwa przez samochód oraz poziom emisji dwutlenku węgla do atmosfery

Opony zimowe czy całoroczne?
Opony zimowe – mają głębsze rowki i szersze czoło bieżnika niż opony letnie. Podział rzeźby bieżnika na bloki powodują większą liczbę rowków i zmniejszenie powierzchni bieżnika mającej bezpośredni kontakt z nawierzchnią drogi. Zastosowanie specjalnej mieszanki gumowej zapewnia dużą elastyczność opony w niskich temperaturach. Głębokie rowki czoła opony wciskają się w warstwę śniegu lub błota, powodując jego zgniecenie w bloki odpowiadające rzeźbie bieżnika. W czasie obrotu opona „odpycha” się od tych bloków, odrzucając je do tyłu. Faliste trójwymiarowe nacięcia lemelowe klocków bieżnika opon zimowych zwiększają powierzchnię styku opon z nawierzchnią, ograniczając poślizgi we wszystkich kierunkach. Podczas toczenia się koła nacięcia te „otwierają się” i „wygryzają” w podłoże, zapewniając zwiększoną przyczepność np. podczas ruszania. Gwarantują one również powstanie odpowiednich punktów zaczepienia, niezbędnych do wyhamowania pojazdu na oblodzonej lub zaśnieżonej drodze. Liczba nacięć lamelowych na jednej oponie może dochodzić do około 2000.

Opony całoroczne – łączą w sobie cechy opon letnich i zimowych. Mogą być używane przez cały rok, jednak w celu zwiększenia bezpieczeństwa ruchu, lepszym rozwiązaniem jest stosowanie opon letnich oraz zimowych, odpowiednich do pory roku.
Tutaj nie ma kompromisu, opony letnie używamy w porze wiosennej i letniej, ponieważ są bardziej twarde i elastyczniejsze z uwagi na wyższe temperatury powietrza, natomiast okres jesienno-zimowy opony zimowe.

Kontakt

Zostaw swoje dane, skontakujemy się z Tobą.

Biuro – (58) 554-55-01


Kierownik serwisu, właściciel: Andrzej Reich
501-152-361
Z-ca kierownika: Grażyna Reich
osoba zajmująca się sprzedażą części oraz rachunkowością
516-042-788
Andrzej Maciej Reich
osoba zajmująca się obsługą flot oraz firm posiadających minimum 3 samochody 519-176-026 ; andreich@wp.pl
Gdańsk Osowa 80-299, ul. Barniewicka 48c
godziny otwarcia:
Pon-Pt 8:15 - 18:00
Sobota: 8:15 - 17:00
adres email: auto-reich@wp.pl